tisdag 30 december 2008

Väskan

Efter min förra förlossning kunde jag bara konstatera att den där väskan man fokuserar på så mycket i princip är onödig. Allt finns redan. Allt går att fixa. Inget är nödvändigt, det blir ändå som det blir.

Men nu har jag ändå gått med en gnagande känsla av att jag behöver den. Väskan. Kanske är det för att livet i övrigt är lite upp och ner. Vi bor på två ställen, har packat undan mycket saker och har Sixten att tänka på. Så väskan blir viktig. Det är min bekräftelse på vad som ska hända och att jag inte är oförberedd. Min påminnelse mitt det som är kaotiskt. Något att hålla sig i.

Så nu är den packad.
Med TENS, sköna kläder och amnings-bh till mig, små nya kläder och filt till skrutten. Och väskan kommer vara med mig nu tills bäbisen kommer. Det känns bra. Riktigt bra faktiskt.

8 kommentarer:

Yogamamma sa...

härligt, nu står det två bb-väskor i stan och väntar på att få åka iväg

Anna sa...

Det är nåt visst med "da bag" :-) kramar

Anna ser dej sa...

yogamamma:
jupp - det känns tryggt:D

anna:
eller hur:D kram!

anna sa...

åh, det är speciellt att packa den där väskan... hur många dagar är det kvar nu? gott slut och gott nytt!

Linda K sa...

åh jag tyckte väska var super. lycka till nu med allt! :D

Anonym sa...

Väskan är viktig trots allt! Vi glömde packa ner kameran denna gång så det enda kort vi har på vår 2:a de första timmarna är med mobilen...Tyckte att de 2 litrarna Coca Cola vi hade med var ovärderlig också. Kalas bra dricka att få energi av under förlossningen!

Lycka till!!!

Anonym sa...

Vad fint det låter med väskan! Den känns så symbolisk och viktig. Ett nytt år och ett nytt liv är påväg, 2009 kan bara bli bättre. Kram och lycka till vännen!

Anna ser dej sa...

fru A:
Ja, det är speciellt. Och symboliskt. Ett steg i förberedelsen. Den 9:e är det beräknat, så idag är det bara 3 days to go. Om nu bäbisen skulle komma på utsatt tid, vilket känns väldigt otroligt:D Gott nytt år själv!

Linda K:
Jag har omvärderat och tycker inte att väskan är dum alls... Tack:D

Jessica E:
Kameran är packad också! Och Cola... Ja, det kanske är en bra idé! Tack för tipset och lyckönskningen:D

Maltes mamma:
2009 kommer bli ett äventyr. Ett nytt äventyr! Så jäkla häftigt:D Stora kramar tillbaka!