fredag 5 december 2008

Dialog

[jag]: Jo, du jag tänkte på en sak.
[bäbis]: *glugg*
[jag]: Jo. Jag tänkte att vi kunde bestämma att du inte kommer förrän i januari. Tidigast den 9:e, som planerat.
[bäbis]: *ålar*
[jag]: Det är ju lite saker som ska på plats och det blir lite stressigt om du kommer innan...
[bäbis]: ?
[jag]: Ja, alltså, vi ska ju renovera köket nu i så där 4 veckor, eftersom vi ska stanna i tvåan i nåt år till. Och jag jobbar ju fram till jul och det är rätt mycket som ska bli klart. Och så skulle jag gärna vilja hinna varva ner lite efter det också. Och bara få vara med dig och förbereda mig för att du ska komma. Och hinna äta gigantiska portioner pasta och sova på dagarna i någon vecka. Vad tror du?
[bäbis]: *spark, spark*
[jag]: Men du har ju inte ens vänt dig än. Vi tar det lugnt. Eller hur?

Jo, nu bestämmer mamma att det blir jättebra.
Januari som är en sån trevlig månad att fylla år i.

7 kommentarer:

Borgarbrackan sa...

He he..skönt att ni förstår varandra;-) Så det blir köksrenovering nu i alla fall. Tufft av er, men det kommer förstås bli oändligt skönt sen..
Stor kram

Jessica - bymom.se sa...

Jag kan intyga att januari är en alldeles utmärkt månad att fylla år i (fyller den 4/1), om bebisen behöver övertygas :-)

Linda K sa...

ja bäbin, nu hör du vad mamma säger, det blir så bra så :)

Anonym sa...

Den typen av diskussion funkade på min bebis nr 2, beräknad till 25 november men övertalad att stanna till december så jag fick vila på dagarna när "ettan" går på dagis. 2:an bestämde sig för att komma ut i onsdags den 3:dje :-)

anna sa...

glöm bara inte att ta ett snack om det här med att dröja alltför länge med att komma ut också... ;) lycka till med köket!

Yogamamma sa...

shit, ska ni renovera också. Puh. Jag som tycker att det är jobbigt nog med att plocka undan och fixa inför fotning och visning av vår lägenhet. Så jag har liknande diskussioner med bäbisen i min mage
Hoppas att de båda stannar inne till januari!

Anna ser dej sa...

Borgarbrackan:
Jag hoppas vi har förstått varandra:D Och under några veckors fullständigt kaos är mitt mantra: diskmaskin och mikro, diskmaskin och mikro, diskmaskin och... Ja, du förstår. Kramar till dig!

Jessica:
Jag hälsar bäbisen från dig!

Linda K:
Eller hur, man gör väl som mamma säger?!

Jessica E:
Grattis! Och härligt att höra att det funkar:D

fru A:
Nej, det har du rätt i. Vi säger tidigast den 9:e och senast den 18:e.

Yogamamma:
Jo, inte helt perfekt timing, men tanken på ett fräscht kök med diskmaskin och mikro när vi ska bo kvar i vår lilla tvåa ett år till är helt enkelt övervägande. Och ett beräknat kaos är enklare att hantera än oberäknat har jag kommit fram till. Hoppas bägge bäbisarna lyssnar på sina kloka mammor:D