tisdag 23 december 2008

Det drar ihop sig

Sista jobbdagen. Det är ofattbart skönt och jag bär med mig latte och förvärkar till jobbet. Vaknade orimligt tidigt i morse, började tänka på vad jag skulle göra idag och kunde inte somna om. Så jag badade skumbad klockan 05.15. Bara för att jag kunde. Och för att jag var vaken.

Nu: jobba färdigt, lägga in autosvar på mailen och fika sista gången för den här rundan med det lilla skramlet av kollegor som fortfarande är kvar.

Sen känna efter hur höggravid och trött jag faktiskt är.

5 kommentarer:

Yogamamma sa...

NJUT nu av din ledighet och hoppas att bebisen stannar inne ett tag så att du faktiskt får känna efter ett tag hur livet utan jobb är.
Förvärkar har jag ännu inte några, eller så är det just sådana jag känner när det molar lite diffust, jag vet inte.
GOD JUL!

Anonym sa...

Jg vet precis hur det känns. Jag har också gjort min sista jobbdag, lagt in autosvar och allt sådant. Nu känns det så skönt att få några veckor på mig att läsa böcker och sova middag och bara slappna av innan det nya livet med bäbis börjar.
God Jul!

Susanne och Pebbels sa...

Grattis! Härligt att snart bli mamma! :-)

anna sa...

hoppas du har en skön jul och hinner ta det lite lugnt och få köket färdigt innan det är dags!

Anna ser dej sa...

yogamamma:
ja, jag hoppas innerligen det också! nu är det en vecka sen jag slutade jobba och någon slags lugn lunk har lagt sig över tillvaron. det är härligt och behövligt. hoppas ni har haft en jätteskön julledighet. och nu - ett riktigt bra nytt år!

lisa:
grattis till dig också! njut och vila innan det lilla livet kommer:D

dark and twizted:
tackar! det ska bli grymt spännande att få en liten skrutt till!

fru A:
tack, tack! jag hoppas också att det blir lite lugn innan bäbisen tycker att det är dags. fast det är ju bara att ta det som det kommer:D gott nytt år på er - hoppas ni haft en skön jul!