torsdag 5 juni 2008

Slutet på en era

Idag är sista riktiga mammalediga dagen för mig. Imorgon är det ju helgdag och således är kärleken hemma också. Vi ska laga smörgåstårta till lördagens kalas. Och så dimper mer eller mindre stora delar av min och kärlekens släkt ner för att få träffa födelsedagsbarnet (och eventuellt oss på ett hörn också).

Men idag är bara min och Sixtens dag. Vi ska ägna oss åt blandade aktiviteter: dammsugning (redan fixat), parkhäng på filten, ett jobbmöte runt hörnet och sen tvätt i stora lass. Hur som helst ska jag njuta av dagen - trots att inte alla aktiviteterna är drömroliga. Idag så börjar vi räkna ner.

Och på måndag så bär det av med blå linje mot Kista. Kavaj och klackar på. Ett annat liv.
Jag känner mig redo.

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

Får du panik och behöver lunchdejt är det bara att hojta, jag jobbar alldeles i närheten :)
Och du - du fixar det - men det kommer kanske att bli lite tufft i början. Eller inte. Lycka till! Och ha en mysig helg

Anna sa...

Hoppas ni haft en supersoft dag, du och din prins. Ha en mysig helg med kalas å släkt - å så nytt jobb på måndag *yihaa*. Varit i Ystad. Där tar de unga studenten idag. Jisses. Det var inte igår...

Anna ser dej sa...

yogamamma:
tack, jag ska se hur det känns nästa vecka. kanske blir det tufft, kanske kommer det gå som en dans. vi har det skönt. och det hoppas jag att ni har det också, du och signe.

anna:
vi hade det så fint igår och idag börjar släkten dimpa ner. vi lagar smörgåstårta och det är 40 grader i solen... en skön avslutning på eran och sen på måndag smäller det!

studenten ja, jag vet inte om man ska le överseende eller vråla "ja, det tror ni va?" när man ser dem fara förbi:D det var verkligen länge sen...

anna sa...

vad kul att du känner dig redo, lycka till!

Linda K sa...

jag kommer i mars! :D

Anna ser dej sa...

fru a:
jag tror faktiskt att jag är redo. det känns så himla skönt! tack:D

linda k:
jag väntar, jag väntar...:D