fredag 18 april 2008

Kommunikation, del 2

Ridå upp.

Sixten ligger på golvet med en snorelva under näsan och en bar rumpa, som strax ska få en ny blöja. Jag står på knä över honom med det ädlaste av snorredskap: Fridan. SSShhhhhllllllllluuuuuuuurrrrrrppppp. Elvan är borta. Och en välbekant värme sprider sig. Närmare bestämt på mitt högre innerlår. Sixten har just kissat på mig.

[jag] Lilla kissunge.
[Sixten] ... (ler stort och lyckligt mot mig)
[jag tänker: äh, det är ju bara lite babypink, det torkar snart...]

Slutsats: man bli rätt sunkig av att ha barn.
Ridå ner.

3 kommentarer:

Sara sa...

Oj! Det var länge sedan jag var inne och läste här hos dig. Vilken stor kille du har nu. Härligt!

Frida sa...

Underbart!

Anna ser dej sa...

sara:
ja - det är precis som alla föräldrar säger: det går ju så snabbt! och det gör ju det:D

frida:
eller hur:D