onsdag 23 april 2008

Alla goda ting

Blev utmanad av Yogamamman...

TRE namn jag går under:
Anna. Skatt. Mamma.

TRE saker som skrämmer mig:
Att det ska hända något med Sixten eller någon annan jag älskar. Att torsken ska utrotas, isarna smälta och människans omättlighet inte hejdas av något annat än slutet. Och John Ajvide Lindqvists "Låt den rätte komma in".

TRE saker jag har på mig:
Den snyggaste förlovningsringen. Dygnetruntlinser. Mysbyxor [ey, en hemmamammas privilegium].

TRE sanningar:
Att den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Att kärlek läker. Och att barn är den bästa läxan för någon som behöver öva tålamod, närvaro och ansvar.

TRE saker jag verkligen vill ha:
En egen trädgård. Ett jobb att trivas och växa med. Ett liv i kärlek med inre lugn och mod att vara Anna, fullt ut.

Handsken kastas vidare: Fru A och Cat, vågar ni?

1 kommentar:

anna sa...

den var svår. jag klurar lite och återkommer!