söndag 24 februari 2008

Flod och ebb



Veckans högvattenmärken:

1. Darjeeling Limited. Inte så bra som The Royal Tenenbaums, men ändå. Färgsprakande.
2. Skånska gruvan på Djurgården. En ljuvlig kokostopp framför sprakande öppen brasa.
3. Leverpastejmackan. En ny favorit hos Sixten.
4. Kaprifolknoppar & snödroppar. På balkongen och bakgården.
5. Günters Paprikawurst. Med surkål, hojhoj och grön röra. I baguette. Alldeles abnormt bra.

Veckans lågvattenmärken:
1. Promenaden till Skånska gruvan med en unge som vrålade som besatt av djävulen. Svettigt, svettigt, svettigt, tills två fyllda blöjor och ett uppätet mellanmål senare . Då blev han som vanligt igen. Likasom mitt blodtryck.
2. Gråa dagar. Låg energi och oinspiration.
3. Sömntrubbel. En snuvig gris sover illa. Då gör hans föräldrar det också.
4. Mattrubbel. En snuvig och trött gris äter för lite och blir kinkig. Det blir även hans föräldrar, som bägge lider av svajjigt blodsocker.
5. SJ. Deras site och serviceinställning gör mig galen.

7 kommentarer:

Peace in mind sa...

Livet är verkligen ups and downs. Och ganska häftigt att det svänger så snabbt. Krama Sixten!

Anna ser dej sa...

anna funderar:
Det gör ju verkligen det. Och det är ju det som gör livet så spännande:D Jag ska krama Sixten allt jag kan!

Frida sa...

Åh, den där korven verkar grymt god! Hoppas Sixten kryar på sig så att mat och sömn fixar till sig!

Anonym sa...

farmor är lugn nu!Men trodde i9jnt asnnat än att det5 skulle fungera.
Längtar!
Kram

Anna ser dej sa...

frida:
jaaaaaaaaaaaaaa! den var faktiskt det bästa jag ätit i korvväg. S verkar bättre, men är ändå lite upp och ner. och vaknar varje natt igen. argh. jag hoppas det släpper SNART!

farmor:
härligt att du hittat hit och kan kommentera. OCH är lugn:D Kramar tillbaka!

Borgarbrackan sa...

korven ser även denna gång riktigt läskig ut, if you ask me...;-)

Anna ser dej sa...

borgarbrackan:
Jag ska ta med dig till Günter en dag. Och du skall skåda ljuset:D