torsdag 6 december 2007

Rutiner härdar

Ett plus med att få ordning på mat- och sovrutinerna är att man helt plötsligt kan planera och veta (nåväl, nästan veta) vad som ska hända. Sixten sover numer mellan 12 och 2 på dagen. Och det gjorde att jag kunde klippa mig igår. En och en halv lyxig timme hos min fantastiska frisör.

Under tiden låg Sixten och sov i vagnen utanför fönstret. En och annan tanke på galna pundare som skulle kunna springa förbi och stjäla mitt lilla änglabarn for genom mitt huvud. Men, jag stålsatte mig och numer är jag både snygg i håret och något mer härdad av storstadslivet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag precis flyttat till Stockholm och fått jobb växlade jag in HELA lönen i 100-lappar. Jag vill minnas att jag hade en månadslön på 1.200:-. De´du!! Pengarna hade jag så länge som möjligt i min handväska. varje morgon gick jag över Vasabron. Det var en njutning och en plåga att göra det. För mitt inre öga såg jag en "galning" springa ifatt mig, rycka till sig min handväska och kasta den i vattnet. Plåga att uppleva detta (nästan)varje dag. Njutning att inget hände.
Jag har åxå klippt mig i dag, fast jag ser ut som en tant. Har precis tvättat bort spray och klet och rufsat till håret för att det skall se mer normalt ut.

Yogamamma sa...

Rutiner härdar. Verkligen.
Och det är LYX med egentid. Och vackert hår.

Anna ser dej sa...

anonym (fast jag tror det är gambla moster): då vet du precis hur jag hade det. både med tankar och hår!

act as if:
ja, rutiner är underskattat. och egentid en nödvändig lyx. får man dessutom bort sina kluvna hårtoppar så får man ju vara lycklig:D