lördag 8 december 2007

Fredag i stan

Jag sitter där. I soffan. Kakelugnen strålar värme och stjärnan i fönstret ett rött skimmer över rummet. Marshmallows finns i en påse i köket och om jag hade velat hade jag kunnat grilla en eller två eller fjorton över glöden i kakelugnen. Jag äter mandariner och tittar på Idolfinalen. Den unge mannen sover och den lite äldre mannen är bortrest. Jag njuter av att vara alldeles ensam.

Någonstans i förorten springer samtidigt kattkvinnan varv efter varv på en regnvåt löparbana åtföljd av en karaktär av stål. Jag kryper längre upp i soffan och vänder rumpan mot värmen. Och på tv:n faller ett regn av silverconfetti över vinnarblondinen.

Världen är god, välsignad och vacker.

6 kommentarer:

Borgarbrackan sa...

Medan du satt där och mös var jag på firmafest. Gissa om jag var avundsjuk på dig...;-)

Anna ser dej sa...

Jojo. Så härligt kan man ha det när man passar småbarn... Hur medelålders är man på en skala när man hellre gör det än går på firmafest? :D

Anonym sa...

-Välkommen till förorten...;)

Yogamamma sa...

Din fredag i stan lät ljuvlig. Hoppas att resten av helgen också var det. Och veckan börjat likadant.
Själv sitter jag hos en av mina bästa vänner, tjugo mil hemifrån och bara njuter av närhet och massa god mat och vin. LYX!!

Anonym sa...

Det låter som ljuvlig poesi i mina öron hälsar en annan Anna :-)

Anna ser dej sa...

catwoman:
tackar, tackar - jag kommer gärna:D

act as if:
den var ljuvlig. resterande helg var inte så tokig heller... låter som du har det bra också. njut och kom hem glad igen!:D

anonym:
ja! det är inte dumt att vara själv med sina tankar då och då. speciellt om man kan värma dem framför brasan:D