fredag 24 augusti 2007

Lika som bär?



Precis efter Sixten var född och låg hal och slemmig på min mage började första studien kring vem han egentligen är lik. Alf och jag såg på varandra och sa bägge: Eh, ja, inte är det där min näsa i alla fall.

Men näsan vecklade ut sig efter några dagar och visade sig vara ett arv från min sida släkten: en tvättäkta Niemann-näsa. Det vill säga en ganska normal potatisnäsa från min mammas släkt.

Men annars verkar eventuella likheter sitta i betraktarens öga. Mina föräldrar tycker han börjar bli otroligt lik mig som bäbis, medan Alfs föräldrar hävdar att han är en kopia av Alf som liten.

Jag tycker nog mest att han är en egen liten Sixten. Med Niemann-snok.

Den snygga t-shirten som Sixten bär är present från kollegorna Sicilia och LindaK.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är jättesöta!!
Och jag är jättesvettig för jag har cyklat på cykeln.

Camillas lockar sa...

Ni är ju jättelika! Ögonen, näsan, munnen! När ni ligger sådär och kollar med nästan samma blick också... kopia ju!

Anna ser dej sa...

catwoman:
du är både duktig och gullig:D

camillas lockar:
härligt att höra! barn är ju en ego-boost...:D