måndag 2 januari 2012

Älskade 3-åring


En debuterande 3-åring idag. Nils.  Å ena sidan en oerhört kompetent liten människa, som tar sig fram med egen maskin och vill hjälpa till med det mesta. Väldigt social, inte rädd att ta plats. Å andra sidan en känslig själ, vill vara nära ofta, blir gärna buren och sover mellan mig och kärleken varje natt. Och en lillebror som är van att få jobba hårt för att få uppmärksamhet, ständigt uppmärksam på vad som händer omkring honom. Är oftast glad, pratar högt, skrattar högt, men när han blir ledsen kommer gråten högt också, stora tårar rullar nerför kinderna länge länge. Han är mycket, det har han alltid varit.

En otroligt fin liten människa, som jag är så glad att jag får vara med på den här resan. Varje dag värmer han mitt hjärta, varje natt lägger han sina varma små fötter mot min mage och en hand mot min kind. Jag minns varje sekund av när han kom till världen, som vore det igår. Och det är en av de mest fantastiska sakerna jag gjort i livet. Tårarna rinner längs mina kinder när jag läser min upplevelse, den är så stark fortfarande.

Älskade unge, grattis på födelsedagen! Kärleken brinner med oändlig låga.

5 kommentarer:

Marika sa...

Anna ser dej sa...

Marika: stor kärlek!

annika sa...

Jag ryser över hela kroppen när jag läser dina vackra berättelse om hur Nils kom till världen. Så underbart det är. Magiskt. Helt overkligt. Och ändå, nu fyller han 3, grattis i efterskott!

Anna ser dej sa...

Annika: Det gör faktiskt jag också. Okej, jag var ju med så det är kanske inte så konstigt, men ändå:) Tack för att du kommenterar och tack för grattiset. Ja, magi är det! Kram till dig

Borgarbrackan sa...

Fantastiskt !!! KRAM