onsdag 29 juni 2011

Semesterläsning












Jag ville inte ta bilen till jobbet eftersom jag inte skulle kunna få läsa då. Så bra tyckte jag att det här var.

Ett nytt universum av Chimamanda Ngozi Adichie. Ett universum som doftar och smakar, som känns, som bränner. Våld - ja, men så mycket annat. Jag tänkte mycket på Things fall apart, när jag läste den. Män i en värld som är i upplösning och rädslan inför att förlora kontrollen. Men samtidigt så mycket mer. Oerhört bra läsning.

Resten sparar jag till K och bokcirkeln...

5 kommentarer:

annika sa...

Men du! Jag stod och höll i den boken häromdagen! Har läst En halv gul sol av henne och tycker så mycket om den. Det får bli den här också. Må gott!

k sa...

Ha! Nu får du mig nyfiken minsann! Har precis kommit in i läsmood och avslutat Extremely close... samt påbörjat En dag. Med den här takten ser det ut som Hibiskus påbörjas efter helgen! Kramar!

All is pretty sa...

Tack för boktips, den ska klickas hem när jag kommit igenom min sommarhög av böcker - är ungefär halvvägs nu. Förstår att En halv gul sol är av samma författare och den står ju faktiskt redan i bokhyllan hemma men ännu oläst. Får ta den också då tror jag minsann.

Toril sa...

Tror jag läst en annan bok av samma författare..en gul sol eller vad den nu hette...så jag tackar för tipset!
å vad gäller flytten som du skriver om lite längre ner..så är det väl helt enkelt för tidigt att utvärdera och känna en massa..jag har ju varit ganska så deppig i mina dar och jag läste en gång en bok som handlade om vad som utlöser sorg, kris..m.m. å där var en av sakerna just att flytta till nytt boende, byta jobb...så döm dig inte så hårt vännen för att du inte känner något nu och är oinspirerad...var bara..låt saker få komma och ta tid. å har det inte blåst över på ett par månader så får du gå prata med någon..men stressa inte fram något..kramar dig hårt å vet att det blir bra..

No-one sa...

Tack för boktips!