torsdag 24 mars 2011

Krokus och kaffe

Den första lila krokusen har tittat upp. Och scillan, min favorit. Inskolningsveckan har fortsatt och det har gått riktigt bra. Imorse lämnade jag smågrisarna och det var inte minsta tillstymmelse till ledsamheter. "Får mamma en kram innan jag går" försökte jag. "Nej" skrek bägge och for in till Linda-Marie på dagis.

Så jag åkte hem och jobbade några timmar. Nu ska jag dricka en kaffe vid en solig vägg i trädgården och sen hämta mina fina små killar igen. Lite park kanske, jag har köpt briocher och blåbär som ska få följa med i alla fall.

Ut i solen!

4 kommentarer:

Helén sa...

Härligt! Våre kommer tidigt i söder. Hos mig har snödropparna precis tittat upp, men scillan har lååångt kvar.

annika sa...

Jag gillar också scillan! Och skönt att dagis funkar. Lite kaffe där i solen låter underbart. Hoppas du haft en skön helg

Anna ser dej sa...

helén:
ja, det är söderns fröjd skulle jag vilja säga. tidig vår! men du har glädjen i första scillan kvar å andra sidan:)

annika:
ja, den är underbar, den lilla oansenliga men blåeldsblommande raringen. intensiv och oförglömlig. helgen har varit upp och ner men fin, i stort fin. jag hoppas du haft det härligt själv!

No-one sa...

Apropå parker, det verkar det finnas gott om här i Malmö :-)