måndag 2 augusti 2010

Borta bra...

Det regnar och vi är hemma i stan igen. Det är så jäkla skönt. Senaste veckan har jag längtat ihjäl mig efter att få komma hem till min säng, mina rena kläder och min dator.

Vi åkte från en ö till en annan. Hamnade i hyrd stuga vi inte sett förr, jättemysigt bland tallar och klippor. Lagom stort hus med utedusch, utedass och nyrenoverat kök. Fem minuter från vattnet och blåbärsris precis intill. Härligt. Men efter fyra veckor iväg hemmifrån så började det pocka och locka i mig: hem, jag vill heeeeeeeem.

Så gick vattenpumpen och dog så efter en veckas kånkande på vattenhinkar och raggarduschande så var det himmelrike att landa här hemma igen. Duscha varmt, länge och inomhus. Men, det får en att tänka på hur mycket vatten man gör av med och hur mycket man tar för givet ska finnas. Vi har det ju jävligt bra, det är välbehövligt att få den där påminnelsen om det. Och det är nästan en av de bästa sakerna med att vara borta också. Att längta hem.

Så, nu är jag hemma igen. Jag är så glad för det och mitt fina sommarlov. Idag är en liten extra oas innan jobbet startar igen. Vi tvättar, bygger tågbana och tar det lugnt. Alla landar. Och snart börjar det nya livet med Sixten och Nils på dagis och två heltidsarbetande föräldrar. Pusslandet. Jag tycker faktiskt det ska bli lite spännande att se hur allt kommer att funka. Nu: kaffe och Från och med Du. Hemma.

5 kommentarer:

k sa...

Härligt att ni är hemma igen! Jag har längtat lite;).
Och jag tränar till den där låten. Det kommer gå galant med pusslandet; säkert! Bara man är en god organisatör med en förkärlek för rutiner, vilket jag anar på något sätt att du har en viss talang för. Kramar!

Toril sa...

Välkommen hem till civilisationen:)
Ja det är inte klokt hur mycket vatten vi gör av med...å att vi spolar våra toaletter med rent dricksvatten när det finns människor som inte har rent vatten å dricka ens...Glad att du är tillbaka..då kanske du har missat min nya blogg? Min kära Ingefära...om mat och medvetenhet..kram!

Anna ser dej sa...

k:
Tack, jag har längtat efter dig också, käraste:D Pussla ska bli spännande och läskigt, men jag har precis som du misstänker en viss förkärlek för rutiner så det ska nog gå:D Kramar

Toril:
Tack! Ja, det är bra att få sig en tankeställare då och då. Det får man lite för sällan faktiskt. Men, ny blogg, vad spännande - den ska jag omedelbart kolla in! Kram

annika sa...

Pusslandet. Vet du hur jag läste det? Puss-landet - haha! Blev på riktigt gott humör och tänker att du bor i pusslandet.

Anna ser dej sa...

annika:
hahaha! underbart! det ska jag komma ihåg när jag sitter mitt i det där pusslandet:D