söndag 22 augusti 2010

Att vända blad. Och äta chokladtårta.

Imorgon ska jag sätta på mig sneakers istället för klackar och gå till dagis. Lämna Sixten och ta första dagen av inskolning av Nils, vara där några första timmar. Jag är faktiskt glad att få komma till dagis igen efter alla månader av icke-hämtning och lämning, det är skönt att slippa trasslet men man blir väldigt bortkopplad från hur barnen har det på dagarna, vad kompisarna heter, vad de äter, leker, gör. Så imorgon är det inskolning av mig också. Det behövs.

Ikväll lever jag fortfarande på minnet av den fantastiska middag och fest vi var på igår. Barnvakt, kräftor, västerbotten- och kantarellpaj, champagne, massor av härliga människor. Och hela jag vibrerar fortfarande av tanken på choklad- och hallontårtan som avslutade kvällen. Vibrerar. Imorgon ger jag mig in bland fiskbullarna igen, med full kraft.

4 kommentarer:

k sa...

Lycka till idag! Det är en märklig tid; inskolningar. Och faktiskt riktigt trevlig (om det går bra, vill säga, men det gör det ju för er!). Stora kramar!

Yogamamma sa...

Byta liv känns det ibland som man gör, när man byter klackar mot jumpaskor och lever här och nu istället för i framtiden. Så känns det i alla fall för mig många gånger.

Toril sa...

Ja fiskbullat är inte fy skam det heller! Kram till dig! Å lycka till

Anna ser dej sa...

k:
tack, det gick ju faktiskt väldigt bra, bara att hoppas att det ska fortsätta. kramar!

Alexia:
Tack:-)

Yogamamma:
Ja, det är fram och tillbaka det där. Ibland kommer närvaron oavsett klackar, men det är bra att byta lite då och då, det verkar hur som helst vara det bästa receptet mot för mycket huvud och för lite nu.

Toril:
Haha, nä, det tycker inte Nils heller - jag är inte riktigt lika säker på saken:D Kram o tack