måndag 12 maj 2008

Värmeslag



En ljuvlig helg. Sommarvärme. Klasar av hägg och syrén. Korvgrillning. Picknick på en filt vid kanalen. Gräs under bara fötter. Kaffe i termos. Tjocka duvor som vankar runt och tigger mat. Tjocka labradorer som badat. Vita molntussar mot en himmelsblå bakgrund. Läsa bok i skuggan. Så skönt att bara vara tillsammans, hela familjen, utan stress och måsten.

Och samma förundran som varje år: hur kan folk sola i bikini eller kalsonger precis bredvid ett av Stockholms mer välbesökta promenadstråk?

5 kommentarer:

Anonym sa...

-se mig, rör mig, hör mig - hur svårt kan det va´..? /cat

Anna ser dej sa...

cat:
jo, så är det nog:)

No-one sa...

jag ställer mig lika undrande till dessa människor! det kanske är i ren solabstinens/desperation som folk kränger av sig kläderna vid första bästa sommarvärme?

Anna ser dej sa...

pixalexia:
ja, nåt sånt kan man ju tänka sig. fast det är ändå skumt tycker jag. även om jag i denna 5 graders kyla börjar fundera över om de inte gjorde rätt som krängde av sig rubbet när de kunde:D

Borgarbrackan sa...

jag håller på dem. 1. vi bor i ett land med mörker i 9 mån av 12, varje dag av solljus måste tas vara på.
2. Vad är den egentliga skillnaden att ta av sig på Stockholms välbesökta promenadstråk, än att göra det på Stockholms, eller Halmstads, eller Ölands, mest välbesökta badstränder? Jo den att då är alla andra avklädda också. Just det, gör som alla andra alltså...?