onsdag 16 februari 2011

Dan före dan eller snart börjar äventyret

Lägenheten är en enda röra. Våra arma hjärnor också. Inte visste jag att man kunde skriva så många nya listor på så kort tid. Men imorgon smäller det. Först ska vi göra allt det där på senaste listan, sen kommer flyttfirman och börjar packa. Förhoppningen är att vi ska säga "Ja, då tar ni det här och det här också" och de säger "Japp, inga problem, vi löser allt" och sen hämtar vi barnen på dagis och drar.

Vi får se om det blir så. Men, oavsett, någon gång mellan sen eftermiddag och kväll imorgon tar vi vår nya svarta Saab och åker söderut som ett gäng flyttfåglar. Tar med köttbullar att kasta i gapet på den som blir hungergnällig och så åker vi lite längre än Södertälje innan vi stannar och äter middag. Och sen kör vi i svarta natten, lyssnar på en bok och kommer fram helskinnade. Sover hos farmor och farfar.

På fredag skriver vi de sista pappren och får nycklarna till vårt nya hem. Åker dit och kommer inte alls ihåg att det såg ut så där. Men är glada och åker hem och dricker vin och kramar barnen. Och på lördag kommer lastbilen med alla våra grejer som väl kommer se ut som dockhusprylar i det stora huset.Sen börjar stora äventyret på riktigt.

Så, jag återkommer, håll tummarna för oss.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har följt dig sedan min lilla tjej kom nästan samtidigt som din Nils. Då bodde vi i en trång lägenhet i Bromma. För ett och ett halvt år sedan flyttade vi till Skåne. Från nästan Kungsholmen till en by på landet i Norra Skåne - och vi stortrivs! Längtan efter Stockholm kan bli stor ibland, men vi har inte ångrat en minut att vi flyttade. Välkomna till Skåne!

Lisa K

Anna J sa...

Lycka till Anna!! Jag håller tummar och tår för dig och familjen. Jag saknar dig redan på jobbet och väljer att tänka på din frånvaro som 'tjänstledig'.Många kramar från Anna (som inte kan sluta kalla sig själv Anna J..)

Fröken Blund sa...

jag håller tummen och gråter en skvätt för att du lämnar stan, den kommer att se lite tom ut utan dig, fast vi aldrig riktigt mötts...Nåväl. All lycka i skåneland. All lycka!

Malin sa...

Hej Anna!

Jag har läst här sedan du fick Sixten eftersom jag själv fick barn ungefär samtidigt.

Ville bara säga lycka till och vad modiga ni är! Det är bra att flytta med små barn, de tvingar in en i vardagslivet rätt snabbt och ser till att nya kontakter knyts. Det ska bli kul att följa er framöver och hoppas allt flyter som ni tänkt idag!

Malin

annika sa...

Låter nästan som en liten saga :) Och det kommer att gå så himla bra, jag är säker! Lycka till och ser fram emot att följa dig i drömhuset. Kram

Jessica E sa...

Håller tummarna för er och det är klart att det kommer gå kanoners!

Lycka till!

Helén sa...

Å vad härligt! Önskar er en lyckosam flytt där allt klaffar så där bra som det bara ska!

Stilla tankar sa...

Jag håller tummar och tår. Och önskar lycka till. I massor. KRam

Stilla tankar sa...

Och det var jag. Yogamamman som skrev det där ovan!

Kinna sa...

Kör försiktigt och låt oss veta hur det går! Vi var i Skåne mycket i somras och blev väldigt förälskade så jag vill ses nästa gång jag är där, vilket inte dröjer alltför länge hoppas jag. KRAM på dig snygga,bästa Anna!
Kinna

Unknown sa...

det kommer att bli finemang! håller alla tummar :D

Toril sa...

Ska hålla alla mina tummar - hela två stycken:) det kommer att gå finfint..det känner jag på mig..kramkramkram

Borgarbrackan sa...

Ja det kanske inte blir precis sådär sagoaktigt men det kommer bli så bra i vilket fall.
Jag saknar dig redan, men vet ju att vi är lika nära ändå...Stor stor kram

bara fint sa...

Jag gjorde samma flytt som du för 10 år sedan och har aldrig ångrat mig. Välkommen till Malmö!

Anna ser dej sa...

Lisa K:
Vad kul att höra att du gjort samma resa som vi gör nu - låter lovande. Häftigt är det. Och lite läskigt. Men, det är skönt att höra att ni trivs så bra!

Anna J:
Saknar dig och undrar över vem jag ska garva med på jobbet numer. Men vi hörs! Kramar

fröken blund:
tack fina! kram

Malin:
vad kul att höra - ja, det är onekligen spännande. och sant det där med barn, de tvingar en in i vardagen snabbt.

annika:
ja, det känns lite som en saga. jag tror det blir bra. riktigt bra. kram

jessica e:
tack, tusen tack!

helén:
tack, tack, det verkar funka riktigt bra!

Yogamamman/Stilla tankar:
Tack fina, det ska bli jäkligt spännande! kram

Kinna:
Detsamma finaste Kinna! Jag hoppas vi kan ses i sommar, det skulle vara så härligt. Kramar

Linda:
Tack:-)

Toril:
Tack snälla, fina!

Borgarbrackan:
Faktiskt ganska sagoaktigt, fast skitjobbigt ändå så klart:) Saknar dig också min vän, hoppas vi ses snart! Stora kramar

BAra fint:
Underbart att höra:-) Tack!