måndag 13 september 2010

Tekoppar, feber och 2000 gram choklad




























 











 











 













Måndag: vab. Först av ett barn (litet), sen också nästa (större). Nils hade en släng feber igår, över 39 grader men jag märkte det aldrig. Idag blev Sixten dålig på dagis, och nu över 39 grader där också. Jag mår fortfarande bra och försöker jobba lite medan bägge sover. Och blogga en smula då.

Men i lördags, då hände det grejer. Vi var på Gröna Lund och gjorde precis allt man ska: åkte tekoppar, flygande elefanter, nyckelpiga, tufftufftåg och till och med pariserhjulet. Avlslutade med att vinna på chokladhjulet och köpa ballonger.

Förövrigt tycker jag att val 2010 är lätt ångestframkallande, eller kanske egentligen mest jäkligt oinspirerande. Jag blir bara trött när jag ser Sahlin och Reinfeldt på tv:n, får ticks och snabbzappar förbi. Jag vet just nu bara vad jag inte vill rösta på. Resten av veckan ska jag göra snabbtester på internet för att se vilket parti som är för mig. Det är tur att det finns en quick fix för allt...

4 kommentarer:

anna sa...

vad stora de har blivit, och vad lika de har blivit! jag instämmer, är valtrött sen länge. men tror jag vet. krya på er!

Anna ser dej sa...

fru a:
Ja, de är rätt stora nu, bägge två. Och jo många tycker de är väldigt lika. Fast jag tycker inte det direkt. Tror att det är Nils nyfödds-mörkhår som liksom sitter lite inpräntat... Och tack!

Fröken Blund sa...

jag är här, kommer insmygandes då å då ibland. och är ledsen att ni varit sjuka men den där chokladkakan borde råda bot på denmest envisa förkylningen;)
Kram till dig. mitt i allt.

Alexandra sa...

Vilka härliga bilder! Känner igen det där med vab men kul att ni fick ett kul avslut på veckan :)