onsdag 5 mars 2008

Klara, färdiga, kryp




Jag har visst varit sugen på att blogga. Fast inte just när jag haft tid att göra det. Så då blev det så här. Men det har hänt ett och annat under tiden.

Sixten har krypit sitt första kryp. Och fortsätter sin svajjiga övning inom detta område. Tjoho! Hans tredje tand har sett dagens ljus (eller känts på mammas tumme). En liten vass flisa uppe till höger. Och han har slutat amma helt och hållet. Vi har också varit hos läkaren eftersom han började låta som Darth Vader när han andades i söndags, men det visade sig vara ett helt vanligt virus som satt sig på halsen och nu är han mycket bättre igen.

Jag har varit på fler intervjuer. En stor och bra fråga ställdes, som jag fortfarande funderar på. Resa till Göteborg, Malmö och Karlskrona planeras. Jag har också fått klädinspiration och nytt mod inför våren. Och väntar på en leverans från Adlibris. Middag med vänner har ätits, kaffe har druckits och flera ettåringar har firats, bland annat den här.

Men det största är ändå Sixtens nya kusin som kom till världen igår. Hon ser så fin och underbar ut. Och vi längtar så efter att träffa henne allihop!

Den översta bilden är från i fredags när vi var på utflykt till vänne n U och hennes Viggo, som just fyllt ett år. Han blev väldigt exalterad över att kunna klappa Sixten på huvudet och gjorde det ganska mycket och intensivt. Därav Sixtens ansiktsuttryck.

3 kommentarer:

Borgarbrackan sa...

vilka fina bilder, och oj vad lik han var pappa A på den undre bilden..;-)

Linda K sa...

oj vad det händer grejer! hoppas på en lika händelserik mammaledighet :)

Anna ser dej sa...

borgarbrackan:
tack, ska säga till fadren så blir han glad:D

linda k:
ja, helt plötsligt öser det bara på med action! och jag är ganska övertygad om att det kommer göra det för dig också:D