torsdag 6 mars 2008

Att sjunga tacksamhetens lov

Härom dagen drack jag kaffe i solen med vännen H. Jag uttryckte mig lite negativt utan att vara egentligen vara det och fick mig en bassning. Hon har haft mycket negg runt sig på sistone och uttryckte sin trötthet över att människor klagar så fruktansvärt mycket. Så där på rutin. Bara för att.

Och jag håller med. Det är lätt att att göra det. Och lätt att inte tänka på allt som är underbart och fantastiskt och smått i vardagen. Enkelt att ta för givet.

Så idag är jag tacksam för att jag har fått ägna mig åt sömnad. Det är jag nämligen våldsamt dålig på och behöver träna mig. Och se, en knapp har fått en ny tråd och blivit alldeles brukbar igen! Tack lilla knapp, tack lilla tråd och tack lilla hand för att vi fick ihop det så bra.

Vad är du tacksam för idag?

8 kommentarer:

Frida sa...

I dag är jag tacksam över att få vara mammaledig och kunna spendera många timmar ute i vårsolen i stället för att sitta instängd på jobbet.

Alla dagar är jag tacksam för att jag har världens finaste familj.

Sara sa...

Å, jag säger tack för solen idag, tack för barnen och kärleken. Våren, vännerna, fredagen, lugnet och familjen. Tack!

Anonym sa...

Jag är tacksam över min underbara familj som stöttar mig i allt jag gör (och inte gör).

Linda K sa...

idag och alla andra dagar är jag tacksam över att det är en dag minre kvar till d-day!

Yogamamma sa...

Jag försöker sammanfatta varje dag med tacksamhet över något. För varje dag för alltid med sig något nytt att vara glad, tacksam, kärleksfull och ömdjuk över. Så är det. Men jag måste ofta påminna mig om att det är så. Det är alldeles för lätt att ta saker för givna. Åtminstone för mig.

anna sa...

det är nyttigt att bli påmind om det där ibland... tack! idag har varit en sådär dag, men jag är tacksam för min underbara unge! (fast jag inte varit den mest underbara mamman just idag.)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anna ser dej sa...

alla:
Tack för att ni delat med er och påminnt mig om vad jag själv är tacksam för:)